26 Kasım 2014 Çarşamba

Kübizm hakkında,


Kübizm, 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkan bir sanat akımıdır. Kübizm'de nesneler parçalanıp, ayrıştırılır ve tekrar düzenlenir. Sanatçı objeyi tek noktadan bakarak resmetmek yerine, pek çok noktadan bakarak objeyi daha geniş bir baglamda gözler önüne serer. Genelde yüzeyler, hiçbir tutarlı derinlik duygusu gözetmeden, görünüşte rastgele köşelerde kesişir. Arka fon ve figür, kübizmin karakteristik özelliklerinden olan belirsiz, sığ alanı yaratabilmek için birbirinin içine işlemiş olarak yer alır.  Kübizm, Pablo Picasso ve Georges Braque tarafından 1907 yılında başlatılmıştır. Picasso ve Braque, fovistlerden(fovizm), Afrika heykelinden, ressam Paul Cezanne ve Georges Seurat’tan etkilenmiştir. Kübizm, 1910 yıllarında iyice yaygınlaşmıştır.



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hakkımda

Fotoğrafım
1987 Yılında istanbulda doğdum Özel Ortadoğu lisesinde lise eğitimimi tamamladıktan sonra Haliç Üniversitesinde Grafik tasarım bölümünü bitirdim ve Tezli yüksek lisansımi tamamladım ( LOGOTYPELARDA OPTİK KURALLAR VE TİPOGRAFİK ÖZELLİKLER ) 15 Aralık 2012 tarihinde mutlu bir yuva kurdum tasarım işleriyle uğraşıyorum çeşitli dijital baskı ve davetiye firmalarında görev yaptim. Simdilerde ise yine Haliç Üniversitesi Moda Tasarım ve tekstil bölümü sanatta yeterlilik ( doktora) programını tamamlıyorum. 11.11.2015 yılında anne oldum.
bu sitedeki tum islerin hakki saklidir. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blogger templates

Blogroll

Blogger news