26 Kasım 2014 Çarşamba

Klasizm hakkında,


Rönesans sanat geleneklerine uygun resim yapma anlayışının hakim olduğu bir sanat akımıdır. Perspektif, ölçü, plan, kompozisyon ve ışık-gölge gibi ana kurallara bağlı kalınarak daha çok realist anlamda resim yapma olarak tanımlanabilir.  Klasizm; Edebiyatta eski Yunan ve Roma sanatını temel alan tarihselci yaklaşım ve estetik tutumdur. Yeniden doğuş diye adlandırılan Rönesans döneminde gelişmiştir. Klasizmin temel öğeleri kendi içinde soyluluk, akılcılık, uyum, açıklık, sınırlılık, evrensellik, idealizm, denge, ölçülülük, güzellik, görkemliliktir. Yani bir eserin klasik sayılabilmesi için bu özellikleri barındırması gerekmektedir. Kısaca klasik bir eser, bir üslubun en yetkin ve en uyumlu ifadesini bulduğu eserdir. Klasizm temellerini Rönesans aristokrasisinden alır. Klasizm bir bakıma aristokrasinin akımıdır.  Bu akımın başlıca temsilcileri; Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti ve Raffaello'dur.



0 yorum:

Yorum Gönder

 

Hakkımda

Fotoğrafım
1987 Yılında istanbulda doğdum Özel Ortadoğu lisesinde lise eğitimimi tamamladıktan sonra Haliç Üniversitesinde Grafik tasarım bölümünü bitirdim ve Tezli yüksek lisansımi tamamladım ( LOGOTYPELARDA OPTİK KURALLAR VE TİPOGRAFİK ÖZELLİKLER ) 15 Aralık 2012 tarihinde mutlu bir yuva kurdum tasarım işleriyle uğraşıyorum çeşitli dijital baskı ve davetiye firmalarında görev yaptim. Simdilerde ise yine Haliç Üniversitesi Moda Tasarım ve tekstil bölümü sanatta yeterlilik ( doktora) programını tamamlıyorum. 11.11.2015 yılında anne oldum.
bu sitedeki tum islerin hakki saklidir. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blogger templates

Blogroll

Blogger news